Līdz 15. augustam noslēgsies trīs kapitālsabiedrību ‒ SIA “Pļaviņu Komunālie pakalpojumi”, SIA “Kokneses Komunālie pakalpojumi” un SIA “Skrīveru saimnieks” ‒ reorganizācija pievienošanās procesā. Proti, SIA “Kokneses Komunālie pakalpojumi” un SIA “Skrīveru saimnieks” tiek pievienotas jau pastāvošajai sabiedrībai SIA “Pļaviņu Komunālie pakalpojumi”, kas pēc procesa noslēgšanās mainīs nosaukumu un turpmāk tiks saukta “LK Komunālie pakalpojumi”.
Iedzīvotāju ikdienu šīs pārmaiņas neietekmēs, mainījušies vien rekvizīti komunālo pakalpojumu rēķinā. Tas nozīmē, ka jau no 2025. gada 1. jūlija visi šo komunālo pakalpojumu sniedzēju darījumi un rēķini tiek izrakstīti un uzskaitīti SIA “Pļaviņu Komunālie pakalpojumi” grāmatvedībā un maksājumi jāveic uz šīs kapitālsabiedrības kontu.
Par 2025. gada jūniju rēķinus izrakstīs SIA “Kokneses Komunālie pakalpojumi” un SIA “Skrīveru saimnieks”, bet norēķini būs jāveic uz SIA “Pļaviņu Komunālie pakalpojumi” bankas kontiem. Par norēķinu jauno kārtību ir norāde rēķinā.
Īstenoto pārmaiņu mērķis ir nodrošināt lietderīgāku pakalpojumu sniegšanas organizāciju Skrīveru, Kokneses un Pļaviņu apvienības iedzīvotājiem un stiprināt kapitālsabiedrību kopējo saimnieciskās darbības efektivitāti.
Būtiskākie pārmaiņu ieguvumi ir:
- stiprināta korporatīvā pārvaldība – labākā prakse uzņēmuma pārvaldībā, efektīvāka stratēģiskā koordinācija un kontroles sistēma;
- efektīvāka administrācija, uzlabota resursu, tai skaitā personāla, plānošana un izmantošana;
- iespēja plānveidīgi atjaunot un papildināt tehniku, kopīga materiāltehniskā bāze;
- sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošana;
- iespēja veikt izdevīgākus iepirkumus, ņemot vērā uzņēmuma lielumu. Tāpat varētu būt novērojami ieguvumi attiecībā uz iepirkuma ekspertu kompetencēm, kas nodrošinātu veicinošāku iepirkumu organizēšanu.
Pārmaiņu rezultātā SIA “Pļaviņu Komunālie pakalpojumi“ (iegūstošā sabiedrība) kļūst par SIA “Skrīveru saimnieks” un SIA “Kokneses Komunālie pakalpojumi” (pievienojamās sabiedrības) visas mantas, tiesību un saistību pārņēmēju, bet pievienojamās sabiedrības beidz pastāvēt bez likvidācijas procesa un reorganizācijas rezultātā tiks izslēgtas no Komercreģistra. Šo procesu iecerēts noslēgt līdz 2025. gada 15. augustam. Pēc izmaiņu reģistrēšanas Komercreģistrā paliekošā kapitālsabiedrība tiks dēvēta par “LK Komunālie pakalpojumi”.
Jaunajā uzņēmuma struktūrā plānots, ka centrālais birojs atradīsies Pļaviņās, bet Kokneses un Skrīveru apvienībās darbosies uzņēmuma iecirkņi. Vienlaikus Koknesē atradīsies klientu apkalpošanas un zvanu centrs, iedzīvotāju saziņai ar uzņēmumu būs vienots tālruņa numurs. Tiek veidota arī jauna mājaslapa, kurā būs pieejama visa aktuālā informācija par uzņēmuma darbību, sniegtajiem pakalpojumiem un izcenojumi. Uzņēmumā mainīsies arī e-pasta adreses, tās būs pieejamas uzņēmuma mājaslapā.
SIA “LK Komunālie pakalpojumi”, ir sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja, un tās ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifus un siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu apstiprinās Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (līdz reorganizācijas spēkā stāšanās brīdim, piemēram, SIA “Skrīveru saimnieks” tarifus apstiprināja Aizkraukles novada dome). Ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu un siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu kapitālsabiedrība “LK Komunālie pakalpojumi” aprēķinās saskaņā ar Ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodiku un Siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodikā noteikto kārtību. Pēc tam kapitālsabiedrība tarifu projektus iesniegs Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai, kas izvērtēs iesniegto noteiktā kārtībā aprēķināto tarifu projektu izmaksu pamatojumu 90 dienu laikā pēc projekta saņemšanas. Ja regulators konstatēs, ka tarifu projekts ir aprēķināts nepareizi vai tarifu aprēķina projektā minētās tarifus veidojošās izmaksas ir nepamatotas, regulators varēs uzdot sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam veikt tarifu projekta pārrēķinu vai noraidīt tarifu projektu. Apstiprinātie tarifi stāsies spēkā ne agrāk kā trīsdesmitajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".