26. novembrī fotostudijā “LUAR art” Aizkrauklē norisinājās kārtējā ikmēneša uzņēmēju tikšanās. Pasākums aizritēja pirmssvētku noskaņās, vienlaikus sniedzot iespēju pieredzes apmaiņai, profesionāliem padomiem un jaunām sadarbības iespējām.
Pasākumu atklāja studijas īpašniece Oksana Bebriša, stāstot par fotostudijas “LUAR art” darbību un attīstību. Oksana dalījās atmiņās par savu pirmo studiju, pieaugošo pasūtījumu apjomu un aizvien lielāku telpu vajadzību. Esošās studijas telpas esot bijušas noskatītas jau sen un, pateicoties laika gaitā iegūtajai atpazīstamībai un plašajam klientu lokam, bija iespēja iekārtot plašu studiju. Fotostudijas izveide tapusi, ieguldot tikai personīgos finansiālos līdzekļus un neatlaidīgu darbu. Telpu remonts norisinājies no vasaras līdz pat šim brīdim, pakāpeniski veidojot studiju par radošu un profesionālu vidi. Šobrīd fotostudija ir pilnībā iekārtota svētku tematikā un pieejama arī īrei. No uzņēmēju vidus izskanēja jautājums par studijas nosaukumu. Studijas īpašniece skaidroja, ka “LUAR” portugāļu valodā nozīmē “mēnessgaisma”. Viņa piebilda, ka nākotnē plānots paplašināt piedāvājumu, piesaistot komandai arī videogrāfu.
Par Erasmus projektu “Digitālo rīku izmantošana tūrisma konkurētspējas celšanai” informēja Alda Paura, biedrības “Aizkraukles rajona partnerība” administratīvā vadītāja. DOT.Rural ir Erasmus+ projekts, kura mērķis ir atbalstīt lauku tūrisma digitālo transformāciju, palīdzot vietējām tūrisma organizācijām, uzņēmumiem un kopienām efektīvāk izmantot digitālos rīkus. Šobrīd norisinās vajadzību apzināšana, lai, balstoties uz rezultātiem, varētu izstrādāt mērķtiecīgas apmācību programmas un resursus, tādēļ uzņēmēji tiek aicināti aizpildīt aptaujas anketu.
Par “Neon Bully” inovatīvajiem LED dekoriem, kas apvieno mākslu un tehnoloģiju, stāstīja uzņēmuma īpašnieki Eva un Maksis Toločko. Uzņēmums tikai pavisam nesen ir pārcēlis savu darbības vietu uz Aizkraukles novadu un arī atrodas Aizkraukles Industriālā parka teritorijā ‒ tāpat kā fotostudija “LUAR art”. Uzņēmums līdz šim ir realizējis vairāk nekā 500 produktu vienību visā pasaulē, nostiprinot savu pozīciju nišas tirgū ar personalizētiem un unikāliem risinājumiem. Vairāk nekā 50 % klientu ir uzņēmumi, kas īpaši novērtē lielizmēra risinājumus. Ja sākotnēji uzņēmums specializējās tikai nelielu LED dekoru izstrādē, tad šobrīd produktu klāsts ir paplašinājies, ietverot arī kvalitatīvas gaismas kastes. Stabilu izaugsmi veicina aktīva uzņēmuma klātbūtne sociālajos tīklos un iesaiste sabiedriskajos procesos, tostarp sporta pasākumu atbalstīšanā. Uzņēmuma īpašnieki vakara noslēgumā arī sniedza iespēju pārējiem uzņēmējiem ieskatīties ražošanas telpās.
Noslēgumā pasākuma dalībniekiem bija iespēja dzirdēt aizraujošu prezentāciju “Ja tava mājaslapa būtu darbinieks – vai tu maksātu viņam algu?”, ko vadīja IT risinājumu un pakalpojumu eksperts Roberts Vēvers, SIA “KVIP Group” vadītājs. Prezentācija fokusējās uz jautājumiem par mājaslapas nozīmi uzņēmējdarbībā: kāpēc uzņēmumam nepieciešama mājaslapa, kā noteikt tās mērķus un kā mājaslapa var darboties uzņēmuma labā. Uzņēmēji tika iepazīstināti ar mājaslapas stratēģisko nozīmi, tās lomu klienta darbību veicināšanā un skaidra ieguvuma demonstrēšanā. Tāpat prezentācijā tika demonstrēti dažādi veiksmīgie piemēri mājaslapām, blogiem un arī sociālajiem tīkliem, parādot, kā tie papildina viens otru, palielinot uzņēmuma digitālo klātbūtni un klientu iesaisti.
Pasākums apliecināja, cik nozīmīga ir pieredzes apmaiņa un sadarbība uzņēmēju vidū. Dalībnieki guva gan jaunas zināšanas par mājaslapas stratēģisko nozīmi, gan iedvesmu no veiksmīgiem uzņēmumu stāstiem. Šāda veida tikšanās ne tikai stiprina vietējo uzņēmējdarbības kopienu, bet arī veicina jaunu ideju un sadarbības iespēju attīstību, sagatavojot uzņēmumus dažādiem nākotnes izaicinājumiem, kā arī digitālajai transformācijai. Nākamā uzņēmēju tikšanās plānota janvārī.
