Jaunieši apgūst biznesu

Lai sniegu jauniešiem ieskatu uzņēmējdarbībā, produktu izveidē un ideju ģenerēšanā, Aizkraukles novada vidusskolas telpās no 7. līdz 9. jūnijam notika apmācības “Mazā biznesa skola”. Šāds pasākums notika pirmo reizi un tajā piedalījās vairāk nekā 30 jauniešu no Aizkraukles novada vidusskolas, Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas, Jaunjelgavas vidusskolas un Aizkraukles Profesionālās vidusskolas.

Apmācību mērķis ir mācīt jauniešiem uzņēmīguma kompetences pēc “EntreComp” modeļa, lai attīstītu jauniešu uzņēmējdarbības spējas. Sākotnēji bija plānots, ka apmācības apmeklēs jaunieši vecumā ap 16 gadiem, taču tā kā tika saņemtas dažādu vecumu jauniešu pamatotas un interesantas motivācijas vēstules, organizatori nolēma nevienam neatteikt. Jaunākie dalībnieki bija no Aizkraukles novada vidusskolas biznesa pulciņa, daži jau ar savu biznesa pieredzi, vadot skolēnu mācību uzņēmumu vai iesaistoties ģimenes biznesā. Jauniešus vienoja patiesa ieinteresētība biznesa procesos, pašmotivācija un lieliskas spējas sadarboties.

Sākumā vēlējumu jauniešiem izteica Aizkraukles novada Uzņēmējdarbības atbalsta centra uzņēmējdarbības speciāliste Elita Kaņepēja. Pirmajā dienā par komandas nozīmi, plusiem un mīnusiem, izveidi un komandas vadību skolēnus izglītoja Dace Zvirgzdiņa, deju studijas “Dance Beat” vadītāja. Par reklāmas nozīmi uzņēmējdarbībā stāstīja pārstāve no Skrīveru pārtikas kombināta, savukārt SIA “Design Baltic” grafiskais dizaineris un īpašnieks Andrejs Volkovs vadīja lekciju par vizuālā tēla izveidi un nozīmi uzņēmumā. Noslēgumā Monta Nāburga no uzņēmuma “Radada” dalījās pieredzes stāstā par produkta un zīmola nozīmi uzņēmumā, tā pielāgošanu klientam un personalizāciju.

Bija patiess prieks par jauniešu iesaisti – gan uzdodot jautājumus, gan izsakot savas domas un sadarbojoties. Komandām bija jāizveido savas grupas nosaukums, jāpārbauda, vai tāds jau nepastāv, jāpievērš uzmanība, kur to var kontrolēt vai reģistrēt. Dienas noslēgumā tika izspēlēta “Kahoot” viktorīna, uzvarētāji saņēma balvas.

Otrajā apmācību dienā dalībnieki prezentācijā tika iepazīstināti ar mikrofonu ražotnes “Blue” dibinātāju Mārtiņu Saulespurēnu. Pēc tam visi praktiski darbojās komandās – stadionā veica 10 uzdevumu stacijas, kurās bija jāpielieto apgūtās iemaņas un dzirdētais. Jaunieši veidoja reklāmas rullīti, reklāmas fotogrāfijas, produkta prezentāciju, atbildēja uz

jautājumiem, sadarbojās un radoši strādāja. Darītais tika piefiksēts, darbiņus izvērtēja žūrija un labākie saņēma balvas. Jaunieši arī paši izvērtēja darbu un individuāli aizpildīja uzņēmējdarbības spēju apli, analizējot biznesa iemaņas.

Trešajā apmācību dienā skolēni daudz strādāja praktiski, tika veikti apjomīgi grupu darbi – gan analizējot uzņēmēju un viņa īpašības, gan domājot par produkta pircēju un reklāmas nozīmi.

Šīs mācības jauniešiem šī bija lieliska iespēja sastapt sev līdzvērtīgus cilvēkus, pārbaudīt savas spējas uzņēmējdarbībā, uzzināt par dažādiem ar biznesu saistītiem aspektiem, izprast uzņēmējdarbības dažādību un padomāt par savu vietu tajā. Dalībnieki pateicās par iegūtajām zināšanām, tikšanās iespējām ar uzņēmējiem, jauniem draugiem, pieredzi un vēlmi šāda tipa skolēnu apmācībās piedalīties vēlreiz.

Liels paldies arī Zemgales plānošanas reģiona ekspertei darbam ar jauniešu iesaisti uzņēmējdarbībā Santai Tuhermai, Aizkraukles novada vidusskolas skolotājai Kristīnei Baltai, kura daudz darba ieguldīja šo apmācību realizēšanā un Danutei Podvinskai par jauniešu praktisko grupu darbu vadīšanu.

Projekts “Uzņēmējdarbība Zemgalē” tiek ieviests EEZ grantu 2014. – 2021. gada perioda programmā “Vietējā attīstība, nabadzības mazināšana un kultūras sadarbība”. EEZ un Norvēģijas granti ir finansiāls atbalsts, ko sniedz Islande, Lihtenšteina un Norvēģija. Projekta kopējais budžets ir 969 256 eiro, no kuriem EEZ grantu līdzfinansējums ir 793 867,70 eiro.

Strādājam kopā konkurētspējīgai Eiropai!  

Šveices un ZPR logo