Skrīveru pagasts Izglītība
ar mietiem stāv aplī

No 7. līdz 9.septembrim Dānijas pilsētā Esbjergā norisinājās starptautiskais “eTwinning” seminārs “Ziemeļvalstu pirmsskolas izglītības metožu un tehnoloģiju izmatošana pirmsskolā un “eTwinning” projektos”, kurā piedalījās 45 skolotāji no Zviedrijas, Norvēģijas, Igaunijas, Somijas, Dānijas, Islandes, Polijas, Lietuvas un Latvijas. Latviju šajā seminārā pārstāvēja divas skolotājas.

Seminārs norisinājās trīs dienas, kuras bija ļoti intensīvas un darba pilnas. Pirmajā dienā apmeklējām dāņu dabas skolu Myrthuegård, kas ir paredzēta tuvējām izglītības iestādēm, lai bērni vairāk laika pavadītu dabā. Bērni visu dienu, neraugoties uz laika apstākļiem, pavada ārā, tikai paslēpjoties zem nojumēm. Šeit tiešām apstiprinājās teiciens: nav sliktu laikapstākļu, ir tikai nepiemērots apģērbs. Šajā gadījumā to varēja teikt arī par mani, jo vēl nepiemērotāku apģērbu diez vai varētu atrast. Mums vajadzēja doties dabā un meklēt kukaiņus, atpazīt tos, izspēlēt dažādas spēles. Ļoti interesanti likās, ka visi uzdevumi tika vērsti uz sadarbību un iespēju iepazīties tuvāk.

Otrā semināra diena iesākās ar ceļojumu uz dāņu pirmsskolas izglītības iestādi, kurā mums stāstīja par vērtēšanas sistēmu un saziņu starp vadību, vecākiem un pedagogiem. Kā uzsvēra pirmsskolas vadītāja, viņiem ir ļoti svarīgi zināt, cikos bērni ieradīsies un dosies mājup, jo Dānijā katra pieaugušā pārziņā ir noteikts bērnu skaits. Vērtēšana ir nevis kā pie mums ar burtiem (A-apguvis, S- sācis, T- turpina apgūt), bet dāņu versijā bērna attīstība aug kā zieds un ir grafiska. Savā ziņā kultūršoks bija redzēt, ka bērni ārā var brīvi skriet un izvēlēties, pie kura skolotāja darbosies. Skolotājs bērnus vienkārši gaidīja. Mēs varējām redzēt, kā bērni pēta akmeņus, izmantojot aplikāciju “Rock Identifier: Stone ID”.

Pēcpusdienā visi devāmies uz Esbjergas Universitāti, kur pasniedzēja no Prāgas mūs iepazīstināja ar dažām aplikācijām, kuras var izmantot “eTwinnig” projektos un savā ikdienas darbā. Mūs iepazīstināja ar jauno “eTwinnig” platformu (https://school-education.ec.europa.eu), kura tajā brīdī vēl bija izmēģinājuma versijā.

Pēc šīm prezentācijām un nodarbībām mums vajadzēja atrast partnerus, ar kuriem kopā vēlētos izveidot” eTwinning” projektu. Kopā ar skolotājām no Igaunijas, Norvēģijas, Zviedrijas, Somijas un Islandes izveidojām projektu “Northern and Baltic fairytales meet technology”,  kura laikā iepazīsimies ar dažām pasakām, kā arī meklēsim kopīgo un atšķirīgo. Bērni pasakas mēģinās izveidot digitāli, attīstot savu stāstītprasmi.

Trešajā dienā katra grupa iepazīstināja ar saviem projektiem un ieteica, ko vēl darīt, kā to uzlabot. Un tad jau atvadas līdz brīdim, kad sāksim īstenot savus “eTwinning” projektus.